Vatten och skorpor...

...får vi nog leva av resten av denna månad, haha!!
Pengarna e typ redan slut och månaden har inte ens börjat!! Mysko! Har haft så sjukt mycket räkningar o andra utgifter sedan i november så vi kommer liksom inte i fatt! Jag får nog börja ta ut lite fler föräldrardagar i veckan! Just nu tar jag bara 4! Får se! Väntar på att försäkringskassan ska få klart med min nya årsinkomst med! De e riktigt sega! O i mars höjs min lön igen så då ska jag ändra igen!!! Men jag får väl tillbaka de i efterhand o då kan ju pengarna va välkomna och behövliga!!

Just nu känns det lite sådär!! Pengar e ett tråkigt kapitel!! Kanske inte de smartaste av mig o handla kläder till Wiggo på Gangstarpartyt för 800 kr! Oups! Men då visste jag inte att vi hade så mycket räkningar! Men de e ju till honom man vill handla, till vår lille prins, till sig själv blir det inte så mycket!! 

Typiskt nog ska gekåsräkningen på 3800 kr betalas nästa månad annars hade de nog inte varit så mycket då!! Det var en väldigt bra idé att skaffa ett gekåskort och bara ta grejerna utan att betala...då...! Nu när det väl ska betalas e det inte lika roligt!!!

Rolig fredagsmiddag vi åt ikväll, äggstanning, macka och vatten!! haha!! Det e ju bra bantningsmetod iallafall! Kan ju sitta fint nu sista månaden innan jag ska tillbaka och göra ny mätning!!

Nej minsann nu ska jag sluta deppa, pengar e inte allt,  vi e friska och krya och det e huvudsaken!!!

Igår fm va jag o Wiggo på mamma-barngympan i Hässleholm, va skoj o träffa folket där va ett tag sen! På em va de dax för babycafé/rytmik!
På kvällen va våra veckoträffskompisar Louise och Tobbe här! Trevligt som vanligt! Vi bjöd på paj o lite annat smått o gott!! De frågade om vi va sugna på skidresa nästa år, v 3! Lät riktigt trevligt!! Kan va kul o ha nåt o se fram emot!!!

Idag hade jag o Wiggo sovmorgon vi sov ända till 10! Sen va det en glad skit som slog upp ögonen!! Man blir sååå glad av ett riktigt Wiggo-leende!!!!
Fixade lite här hemma o sen kom Anna o Molly o lite efter det kom Roger oxå hem! Roger skulle va hemma med busfröna och jag o Anna stack o styrketränade! Va lite segt idag tyckte både jag o Sellan men skönt efteråt! Vi e så flitiga!!
Va uppe på hemköp på hemvägen o köpte sån färdig äppelpaj, hur nimmt som helst o god va den med! Syndade en liten bit!! Bra tips Anna!!!
Äppelpajen va ju inte bara till mig o Roger utan vi skulle få besök av Anita, Peter och lilla Athina!! Va längesen vi träffade dem så det va riktigt skoj o ses!! Athina e för söt i sina mörka lockar! Hon e typ 1 år och 4 månader! Vilken rolig ålder det e!
Jag fick sticka innan dem för jag skulle ner o ha spinningpass! Gick bra och va skönt o rensa huvudet lite!!

Så ännu en dag i rekordfart börjar gå mot sitt slut, ska upp o kolla min man,  har en stark känsla av att han har somnat när han nattade Wiggo för han har varit där uppe väldigt länge nu!! haha!!

P vi saknar dig med, flytta ner!!!!

ha det bra vänner!!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0