Långpromenad....

...i regnrusket har fam Sjöö varit på idag. Gick först inom matlusten o sen traskade vi vidare till Hallonslingan. Men där va ingen mormor och morfar hemma. Promenaden gick vidare till Tvärskogsvägen, till farmor och farfar! Farmor hade fått hoppa in och jobba men farfar va himma. Fikade lite o Wiggo busade.

Fy för va vi va blöta när vi kom hem, men de va skönt o komma ut ändå! Ser du anonyme att jag inte har missbrukat utropstecken nu, haha!!!!!!!!!!!!!!!!! Men nu gjorde jag det lite. Gillar liksom utropstecken.

Wiggo blev ju förkyld i torsdags. Han e hostig och snorig. Inga roliga nätter i helgen som jag trodde, haha.  Blir ju oftast värre framåt kvällen och natten me snorandet. Men nu börjar det bli bättre och natten till idag sov han relativt bra!

Anna va ju så snäll i torsdags och messade om att de hade doningar hemma. Så när Roger hade kommit hem vid 23.30 i torsdags körde jag upp till Kuran och hämtade näsdroppar o flytande alvedon. Tack Anna! Hade suppar hemma men känns ju roligare o kunna ge medicinen i munnen. Vår lille buse har trots allt varit ganska pigg i helgen. Skönt!

I fre em körde vi in till gammlamormor för hon fyllde 76 år. På kvällen va jag och Ulrika på spinning. Skönt me fredagspass faktiskt. Sen firrade vi lasagne och tog det allmännt lugnt.

I lör hoppade vi över babysimmet eftersom de va host o snor o inte en så pigg Wiggo. Vi sov istället till kl 11! De behövde vi allihopa! Sen åt vi lunch hos Anna o Dick o Molly! Gottigottgott! På em körde vi till Skeröd o Berra och Louise! Malin o Lars o Lukas kom oxå dit. Va riktigt skoj o träffa dem alla va jättelängesen. Lukas e ju 10 månader nu så han e lite större än Wiggiluren. De höll låda båda två. Tjabbade som bara den. Wiggo va lite gnällig ett tag va supertrött men skulle inte sova. Sen fick han helt plötsligt nya krafter o va i sitt esse! Fick lite mer välling o efter det somnade han som en stock. Vi fick veta en glad nyhet :)

Nu ska jag fixa lite med Wiggos alla kläder, måste rensa ut sånt som e för litet igen, snyft!!! Vår lille bebbe!!

Sen kommer mamma o pappa hit tror jag!!! Ska fixa lite ny musik me till träningen.

Imorrn ny vecka igen, Roger jobbar fm, skönt! Mmma-barn gympan på fm. Kul!!! O kanske spinning på kvällen.

Lite bilder på Wiggiluren och Molly o mormor fick oxå va me! Puss, puss på Molly!



puss, puss på Mollymormor och Wiggo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0