Wiggo kryper:)

Nu har Wiggo äntligen börjat ta sina första riktiga krypsteg framåt! Några veckor nu har han förflyttat sig på alla möjliga vis. Men nu i veckan fatta han galoppen. Så skoj!! Han sätter sig själv me upp utan problem. Så på de viset går de me undan. Orkar han inte krypa till de han vill så drar han sig på armarna. Men de e skönt att kryptekniken finns där. Sen går han upp och står på fötterna och händerna som en liten apa så man tror han ska ramla rakt ner i golvet. Han reser sig mot låga saker typ om man sitter ner åsså mot våra ben. I morse trodde jag att han skulle resa sig i sängen. Han stod på knä och drog sig i spjälorna. De e så sött nu när han sitter upp i sängen på morgonen och tittar på oss. Riktigt skönt för honom att allt börja lossna så han inte blir så frustrerad, mindre lugnt och skönt för oss, haha!!:)

Nu e babysång och mamma-barngympa slut så lite lugnare framöver men då får vi hitta på nya saker. Vi hade uppvisning med babysången 1 maj. Barnen va så duktiga så, Wiggo va en liten busis o drog Teolinn i håret men de gick bra ändå!

Sista mammagympan fick jag present av alla mammor, såå snällt av dem. Blev jätteglad hade ni inte behövt! Ett perfa tält till Wiggo som skyddar mot solen!

Va i Ullared i torsdags, hittade massa bra saker o det sprang inte iväg allt för mycket. Kan åka dit snart igen, älkar Gekås, hihi!! Men jag har aldrig varit så snabbt i bilen igen och på väg hem. Va där med svärföräldrarna. Vi kom kl 10 o när kl va 12 va Kjell klar o gick ut! De va inte jag, haha! Men jag snabba mig o halv två hade jag betalt o va på väg mot bilen.

I fredags va vi på 1 årskalas hos Lukas, helt sjukt att han redan e 1 år. O de e i och för sig sjukt att Wiggo snart e 9 månader, hjälp!!
Igår va vi i Röke o kollade på kossorna, de skulle släppas ut i hagen för första gången i år. Oj va Wiggo tittade. Sen klappade han små söta kattungar, så gulligt!

Nu ska vi snart upp och titta när Roger ska springa 5 km. Friska Tyringe anordnar ett lopp, så jag o Wiggo ska heja. Sen ska vi på 80-års kalas hos gammelmorfar. O innan de tänkte jag in o köpa ny cykel på Coop. De hade erbjudande om man har medmera kort. Ska vi bara köpa en barncykelsadel me o sen ska de cyklas för fulla muggar!

Va rädda om er!!
kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh duktiga Wiggo! Roligt!

2009-05-10 @ 23:15:59
URL: http://mammaochmissmolly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Elin!

Länge sen vi sågs nu. Viking har också börjat krypa, eller ja, han krälar mer. Men framåt går det i alla fall och ganska snabbt med. Hundens och katternas matskålar är favoritleksakerna nu...



Vi får ses snart en dag! Carro tyckte jag skulle hänga med idag, hon skulle visst till dig. Men jag har en tenta som jag var tvungen att plugga till...



Kramar från Maja och Viking!

2009-05-13 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0